Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Tuesday, July 13, 2010

Cerita Dahulu Kala

Kali ni nk mengepos pasal satu cite ni,yg tibe2 terlintas dlm fikiran...sape2 yg pernah dengo cite ni,sile diam kn diri ye.heheh..

Tersebut la alkisah,mase tu umur ku dlm 4,5thn camtu kot.time tu ade kt umah tok paloh..selingan jap....rupeku adalah kire2nye mcm ni la (w'pn xde kaitan ngn entry kali ni)....


Mase tu ma duk ralit sembang2 ngn sape ntah,tpnye mmg bsungguh2 gile sampaikan daku yg duk meminta die temankan sbb nk buang air kecik sblm tdo ni diabaikan.ade ke ma suh g sendiri,kite ni penakut (sket2 je tp),tu yg suh die temankn.utk pengetahuan seme,ms tu kul 10 mlm camtu la..pastu abah dgn tibe2 duk suh aku g toilet ms tu jgk.ape lg,daku dgn otometiknye ckp dh x rase nk buang air dh.pdhal tuhan saje yg tahu ape rase ms tu.hukhuk...tp.........dgn garangnye abah suh g jgk,sbb die tau aku duk kaber2 je xnak buang air tu.. :( alkisahnye,abah telah mengangkat aku lalu die letak kt luar umah (kat lambo -> d'y know what lambo is???)..zaman tu kt blkg umah tok paloh tu masih ade semak samun yg bleh tahan merimbun nye.sampai same tinggi ngn umah tok je.pastu abah kunci pintu blkg tu,siap tutup lampu di sekitar nye supaya gelap gelita.isk3...rase cam jahat betul kn.tp xpe,nk bg pengajaran pd aku n adik2 kot.. :D pastu bile abah buat camtu aku duk merayu2 la suh buke pintu,tp x die buke2 jgk.aku mcm xtau nk buat ape dh mase tu,dlm otak aku cume igt satu ni je,mak ayah aku dh x syg kt aku lg dh.n ade satu dialog ni yg kalu aku igt sensorg aku akan senyum simpul.heheh..dialog tersebut bbunyi begini: "Hantu,meh la ambik sy..mak ayah sy dh x syg sy lg dh".hahahaha gile lawak...siap bg tawaran kt hantu lg tuh suh meh ambik.. :p

Ma kate mase seme org duk tahan2 nk gelak dh di sebalik pintu tu.tp x igt dh ape jd lepas tu,abah buke pintu tu la tpnye.maybe die takut hantu betul2 amik anak sulung die.hehe..

OK la,sekian saje cerita ku di zaman muda.... :)

1 comment: